De “Fukushima 50” en de Kernreactorjongen met ernstige constipatieproblemen

door Prachtige Pjotr

In mijn omzwerveringen op het internet een gek filmpje gevonden uit Japan, dat probeert uit te leggen wat er juist mis is met de kernreactoren in Fukushima. De ‘Fukushima 50’ zijn de 50 ‘dokters’ die de kernreactors van Fukushima proberen te normaliseren, hoewel ik deze morgen in de krant las dat er nog maar 48 zijn. Hopelijk geen verhaal van tien kleine negers, want deze heldhaftige mensen dragen enorm veel verantwoordelijkheid. Het hele gedoe wekt een vurig debat op over het nut en het onnut van kernenergie. Nu, zelf ben ik geen expert van kernenergie en ik kan goed begrijpen dat mensen na het incident-Fukushima niets willen weten van de energiebron. Zelf probeer ik een middenweg te zoeken. Idealiter heeft ieder huis een eigen energiebron, maar dit is met de huidige technologie moeilijk bereikbaar. Daar gaat deze blogpost ook niet over. Bekijk het gekke filmpje maar eens en vraag je ook eens af wat die gekke Japanners toch hebben met die vreemdsoortige en vergezochte analogieën:

